HJEM / OFTE STILTE SPØRSMÅL

Ofte stilte spørsmål

Vi bruker Posten/Bring til å sende ut pakker til din nærbutikk / postkasse. Du mottar sporing og varsling når pakken er klar til henting. Fra dagen du mottar varsling gir vi 30 dager åpent kjøp, med full returrett og bytte dekket av oss.

  • Varer vi har på lager sendes normalt fra oss innen 1-2 arbeidsdager
  • Postens frakttid kommer i tillegg (ca 2-4 arbeidsdager)
  • Bestillingsvare mottas etter 10-15 arbeidsdager*
  • Frakt kun 89 kr uansett
  • Fri bytte og retur
  • 30 dagers åpent kjøp fra pakken er levert

*Vi opererer med en del bestillingsvarer (varer på fjernlager) med leveringstid på opptil 3 uker. Dette er fordi vi har begrenset kapasitet, og fordi vi ikke har midlene til å holde et stort varelager. Mange av varene bestilles derfor av leverandør etter at kjøp har blitt gjort (kall det gjerne langsom mote). På denne måten kan vi gjøre mer klær tilgjengelig. Vi jobber stadig med å utvide varelageret vårt, ettersom omsetningen øker, og ettersom vi ser hva som blir bestilt.

Dersom du bestiller både varer som vi har på lager og bestillingsvare (varer på fjernlager) kan du som kunde velge om du ønsker å få dette tilsendt samlet, eller få tilsendt varer vi har på lager først, og ettersendt varer på fjernlager. Dette velges i kassen. Dersom du velger å få tilsendt alt samlet gjelder leveringstid på opptil 3 uker. Velger du å splitte, sender vi varene vi har på lager til normal tid.

Hvis varer er forsinket inn til oss, eller det viser seg at leverandøren er utsolgt, sender vi deg det andre du har bestilt, og ettersender forsinkete varer / refunderer utsolgte.

Hevet kjøp: Hvis vi ikke klarer å levere varen(e) innen avtalt tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad. Dersom kjøpet heves, tilbakebetaler vi kjøpsbeløpet (inkl. frakt) innen 14 dager fra vi mottar henvendelsen.

Hvis du av en eller annen grunn ønsker å bytte varen(e) du har kjøpt, er det null stress. Vi gir 30 dager full returrett fra dagen du har blitt varslet om at pakken din kan hentes på butikken. Skulle det gå over 30 dager, ta kontakt så ser vi hva vi kan gjøre. Det er ingenting som ikke lar seg løse. Vi kan ikke tilby bytte og retur på klær som har blitt vasket eller brukt, med mindre defekter har oppstått.

Ønsker du å bytte størrelse(r) eller vare(r) er det to måter å gjøre dette på:

    1. Skriv opp i returskjemaet hvilken vare og størrelse du ønsker å bytte til. Ny vare sendes deg straks returen er mottatt og behandlet (tar ca. 7-10 dager). Bytte kan ta lengre tid dersom det gjelder bestillingsvarer som vi ikke har på lager (maks 30 dager). Er vi utsolgt refunderer vi deg pengene.
    2. Legg inn ny bestilling i nettbutikken (rabattkode for gratis frakt står oppgitt i returskjemaet) og du har ny vare innen 2-5 arbeidsdager (12-30 ved bestillingsvare). Send varen du har i retur. Returnert vare refunderes så fort vi mottar denne.

Kunne du tenke deg flere varer mens du fortsatt har gratis frakt, legger du det til i handlekurven. Dersom vi ikke har ønsket produkt, sender du oss bare en mail til [email protected], så fikser vi det.

Hvordan sender jeg varen i retur?

Alle pakker inneholder et returskjema og en forhåndsbetalt etikett med vår adresse, som du enkelt kan klistre på. Fyll ut skjemaet, pakk varen så godt og pent som mulig og merk pakken med returetiketten. Lever deretter pakken i din nærbutikk. Dette er kostnadsfritt. Så fort vi har mottatt returen byttes eller refunderes varen, avhengig av hva du ønsker.

Returpakker som sendes på andre måter, må sendes til:

Grønt Skift
Follumveien 100

3515 Hønefoss

Hvordan sender jeg en vare i retur?
Du sender varen tilbake til oss med den forhåndsbetalte returlappen som ligger i pakken. Du klistrer denne utenpå pakken og leverer den inn til din nærbutikk, så kommer den i retur til oss. Det følger også med et returskjema som må fylles ut, og sendes med.

Hvordan bytter jeg størrelse/farge?
Du sender varen i retur til oss og legger ved returskjema hvor du skriver opp hvilken størrelse/farge/vare du ønsker å bytte til. Vi sender deg ny vare straks returen er mottatt og behandlet. Du vil få en e-post straks dette er gjort (normalt tar dette 3 uker fra vi mottar returnert pakke).

Ønsker du ny vare raskt kan du også legge inn en ny bestilling i nettbutikken (rabattkode for gratis frakt står oppgitt i returskjemaet). Om du gjør dette skriver du bare på returskjemaet at du ønsker at vi refunderer deg for varen du sender i retur.

Jeg har mottat feil vare/størrelse, hva gjør jeg?
Ta kontakt med vår kundeservice på [email protected] så fikser vi det med en gang!

Dere er utsolgt for en vare/størrelse jeg kunne tenke meg. Får dere inn flere?
Ta kontakt, så sjekker vi med vår leverandør om vi kan bestille en til deg. Din tilbakemelding er helt avgjørende for oss!

Informasjon om størrelser finner du på produktsidene, under “størrelsesguide”. Det er ikke alle produkter størrelsesguide medfølger. Lurer du på størrelser må du bare ta kontakt.

En sjelden gang har en av våre leverandører gått tom for produkter som vi har i nettbutikken vår (se *tekst under “Levering”, hvis du lurer på hva vi snakker om nå). Vi forsøker så godt vi kan å oppdatere innholdet, men store forhandlere kan tømme lageret til en våre leverandører på én bestilling. Dersom du har bestilt et produkt som det ikke er mer igjen av, får du igjen pengene, eller så finner vi andre lignende produkter til deg. Uansett så fikser vi saken for deg!

Andre spørsmål

Vilkår

Har du andre spørsmål?

Vi hjelper deg gjerne.