HJEM / OFTE STILTE SPØRSMÅL

Ofte stilte spørsmål

Vi bruker Posten/Bring til å sende ut pakker til din nærbutikk / postkasse. Du mottar sporing og varsling når pakken er klar til henting. Fra dagen du mottar varsling gir vi 14 dager åpent kjøp, med full returrett.

  • Varer vi har på lager sendes normalt fra oss innen 1-2 arbeidsdager
  • Postens frakttid kommer i tillegg (ca 2-4 arbeidsdager)
  • Bestillingsvarer mottas etter 10-15 arbeidsdager*
  • Frakt kun 89 kr uansett
  • 14 dagers åpent kjøp fra pakken er levert
  • Du får med frakt-etikett i pakken for enkel retur (det koster 69kr om man bruker ferdig frakt-etikett fra Grønt Skift)

*Vi opererer med en del bestillingsvarer (varer på fjernlager) med leveringstid på opptil 3 uker. Dette er fordi vi har begrenset kapasitet, og fordi vi ikke har midlene til å holde et stort varelager. Mange av varene bestilles derfor av leverandør etter at kjøp har blitt gjort (kall det gjerne langsom mote). På denne måten kan vi gjøre mer klær tilgjengelig. Vi jobber stadig med å utvide varelageret vårt, ettersom omsetningen øker, og ettersom vi ser hva som blir bestilt.

Dersom du bestiller både varer som vi har på lager og bestillingsvare (varer på fjernlager) kan du som kunde velge om du ønsker å få dette tilsendt samlet, eller få tilsendt varer vi har på lager først, og ettersendt varer på fjernlager. Dette velges i kassen. Dersom du velger å få tilsendt alt samlet gjelder leveringstid på opptil 3 uker. Velger du å splitte, sender vi varene vi har på lager til normal tid.

JULEN 2024

For at dine bestillingsvarer skal rekke frem i tide, er siste frist for bestillingsvarer som er julegaver søndag 08 desember. Lagervarer vil rekke frem til jul om man bestiller før tirsdag 17 desember, så lenge Posten ikke har leveringsproblemer.

Du kan spare runder med levering ved at vi sender gaven direkte til den som skal få den. Da bestiller du produktet julegave-innpakning og følger veiledningen der.

Hvis varer er forsinket inn til oss, eller det viser seg at leverandøren er utsolgt, sender vi deg det andre du har bestilt, og ettersender forsinkete varer / refunderer utsolgte.

Hevet kjøp: Hvis vi ikke klarer å levere varen(e) innen avtalt tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad. Dersom kjøpet heves, tilbakebetaler vi kjøpsbeløpet (inkl. frakt) innen 14 dager fra vi mottar henvendelsen.

Hvis du av en eller annen grunn ønsker å returnere noe du har kjøpt, er det null stress. Vi gir 14 dager full returrett fra dagen du har blitt varslet om at pakken din kan hentes på butikken. Salgsvarer kan også returneres! Skulle det gå over 14 dager, ta kontakt så ser vi hva vi kan gjøre. Det er ingenting som ikke lar seg løse. Vi kan ikke tilby bytte og retur på undertøy, sokker, munnbind, strømpebukser, øredobber og klær som har blitt vasket eller brukt. Vil du returnere plagg til oss må plagget være i originalstand, og uten dufter og flekker. Eventuelle lapper skal være på. Dersom defekter har oppstått ordner vi dette gjennom reklamasjon.

JULEN 2024

Om du skriver i kommentarfeltet at bestillingen er en julegave, får du med et byttekort – slik at de som får julegaven kan bytte innen 31. januar 2025.

Du kan spare runder med levering ved at vi sender gaven direkte til den som skal få den. Da bestiller du produktet julegave-innpakning og følger veiledningen der.

Hvordan sender jeg varen i retur?

Alle pakker inneholder et returskjema og en etikett med vår adresse, som du enkelt kan klistre på. Fyll ut skjemaet, pakk varen så godt og pent som mulig og klistre på returetiketten. Lever deretter pakken i din nærbutikk. Benytter du deg av frakt-etiketten i pakken vil det koste 69kr. Så fort vi har mottatt returen refunderer vi beløpet minus eventuelle fraktkostnader.

Returpakker som sendes på andre måter, må sendes til:

Grønt Skift
Kokstadflaten 23
5257 Kokstad

Reklamasjon

Reklamasjon må senest skje innen to år etter at forbrukeren overtok varen. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at mangelen på varen er oppdaget, eller burde vært oppdaget og senest to måneder fra det tidspunktet forbrukeren oppdaget mangelen.

Dersom mangelen ikke rettes eller varen omleveres, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag. Ved behandling av reklamasjon, ta kontakt på [email protected] med bilde/r som dokumenterer feilen på produktet.

Hvordan sender jeg en vare i retur?

Alle pakker inneholder et returskjema og en etikett med vår adresse, som du enkelt kan klistre på. Fyll ut skjemaet, pakk varen så godt og pent som mulig og klistre på returetiketten. Lever deretter pakken i din nærbutikk. Benytter du deg av frakt-etiketten i pakken vil det koste 69kr. Så fort vi har mottatt returen refunderer vi beløpet minus eventuelle fraktkostnader.

Returpakker som sendes på andre måter, må sendes til:

Grønt Skift
Kokstadflaten 23
5257 Kokstad

Jeg har mottat feil vare/størrelse, hva gjør jeg?
Ta kontakt med vår kundeservice på [email protected] så fikser vi det med en gang!

Dere er utsolgt for en vare/størrelse jeg kunne tenke meg. Får dere inn flere?
Ta kontakt, så sjekker vi med vår leverandør om vi kan bestille en til deg. Din tilbakemelding er helt avgjørende for oss!

Informasjon om størrelser finner du på produktsidene, under “størrelsesguide”. Det er ikke alle produkter størrelsesguide medfølger. Lurer du på størrelser må du bare ta kontakt.

En sjelden gang har en av våre leverandører gått tom for produkter som vi har i nettbutikken vår (se *tekst under “Levering”, hvis du lurer på hva vi snakker om nå). Vi forsøker så godt vi kan å oppdatere innholdet, men store forhandlere kan tømme lageret til en våre leverandører på én bestilling. Dersom du har bestilt et produkt som det ikke er mer igjen av, får du igjen pengene, eller så finner vi andre lignende produkter til deg. Uansett så fikser vi saken for deg!

Andre spørsmål

Vilkår

Har du andre spørsmål?

Vi hjelper deg gjerne.