Kjøpsvilkår

GRØNT SKIFT Anders Gire Dahl (organisasjonsnummer 913 580 273 MVA).

Priser er oppgitt i NOK og er inkludert 25 % moms. Ved bruk av kreditt- eller debetkort, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Vi tar forbehold om prisfeil på grunn av trykk-/datafeil, prisendring i forbindelse med devaluering, ekstraordinære valutasvingninger eller momsendringer.

Levering og ettersending

Vi bruker Posten/Bring til å sende ut pakker til din nærbutikk / postkasse. Du mottar sporing og varsling når pakken er klar til henting. Fra dagen du mottar varsling gir vi 30 dager åpent kjøp, med full returrett og bytte dekket av oss.

  • Varer vi har på lager sendes normalt fra oss innen 1-2 arbeidsdager
  • Postens frakttid kommer i tillegg (ca 2-4 arbeidsdager)
  • Bestillingsvare mottas etter 10-15 arbeidsdager*
  • Frakt kun 89 kr uansett
  • Fri bytte og retur
  • 30 dagers åpent kjøp fra pakken er levert

*Vi opererer med en del bestillingsvarer (varer på fjernlager) med leveringstid på opptil 3 uker. Dette er fordi vi har begrenset kapasitet, og fordi vi ikke har midlene til å holde et stort varelager. Mange av varene bestilles derfor av leverandør etter at kjøp har blitt gjort (kall det gjerne langsom mote). På denne måten kan vi gjøre mer klær tilgjengelig. Vi jobber stadig med å utvide varelageret vårt, ettersom omsetningen øker, og ettersom vi ser hva som blir bestilt.

Dersom du bestiller både varer som vi har på lager og bestillingsvare (varer på fjernlager) kan du som kunde velge om du ønsker å få dette tilsendt samlet, eller få tilsendt varer vi har på lager først, og ettersendt varer på fjernlager. Dette velges i kassen. Dersom du velger å få tilsendt alt samlet gjelder leveringstid på opptil 3 uker. Velger du å splitte, sender vi varene vi har på lager til normal tid.

Hvis varer er forsinket inn til oss, eller det viser seg at leverandøren er utsolgt, sender vi deg det andre du har bestilt, og ettersender forsinkete varer / refunderer utsolgte.

Hevet kjøp: Hvis vi ikke klarer å levere varen(e) innen avtalt tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad. Dersom kjøpet heves, tilbakebetaler vi kjøpsbeløpet (inkl. frakt) innen 14 dager fra vi mottar henvendelsen.

Ønsker du å bytte varer?

Hvis du av en eller annen grunn ønsker å bytte varen(e) du har kjøpt, er det null stress. Vi gir 30 dager full returrett fra dagen du har blitt varslet om at pakken din kan hentes på butikken. Skulle det gå over 30 dager, ta kontakt så ser vi hva vi kan gjøre. Det er ingenting som ikke lar seg løse. Vi kan ikke tilby bytte og retur på brukt undertøy, og klær som har blitt vasket eller brukt. Vil du returnere plagg til oss må plagget være i originalstand, og uten dufter og flekker. Eventuelle lapper skal være på. Dersom defekter har oppstått ordner vi dette gjennom reklamasjon.

Ønsker du å bytte størrelse eller vare er det to måter å gjøre dette på:

  1. Kryss av i returskjemaet for bytte, og hvilke størrelse eller evt. vare du ønsker å bytte til. Ny vare sendes deg straks returen er mottatt og behandlet (tar ca. 7-10 dager). Bytte kan ta lengre tid dersom det gjelder bestillingsvarer som vi ikke har på lager (maks 30 dager).
  2. Legg inn ny bestilling i nettbutikken og du har nye vare innen 2-5 arbeidsdager (12-20 ved bestillingsvare). Send varen du har i retur. Frakt på ny bestilling i nettbutikken refunderes. Skriv i notatfeltet i kassen at det gjelder bytte av vare(r). Varen du sendte i retur refunderes så fort vi mottar denne.

Kunne du tenke deg flere varer, legger du det til i handlekurven. Dersom vi ikke har ønsket produkt, sender du oss bare en mail til [email protected], så fikser vi det.

Hvordan sender jeg varen i retur?

Alle pakker inneholder et returskjema og en etikett med vår adresse, som du enkelt kan klistre på. Fyll ut skjemaet, pakk varen så godt og pent som mulig og merk pakken med returetiketten. Lever deretter pakken i din nærbutikk. Dette er kostnadsfritt. Så fort vi har mottatt returen byttes eller refunderes varen, avhengig av hva du ønsker.

Returpakker som sendes på andre måter, må sendes til:

Grønt Skift
Follumveien 100

3515 Hønefoss

Reklamasjon

Reklamasjon må senest skje innen to år etter at forbrukeren overtok varen. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at mangelen på varen er oppdaget, eller burde vært oppdaget og senest to måneder fra det tidspunktet forbrukeren oppdaget mangelen.

Dersom mangelen ikke rettes eller varen omleveres, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag. Ved behandling av reklamasjon, ta kontakt på [email protected] med bilde/r som dokumenterer feilen på produktet.